Post Image

Gisteren organiseerden iMMovator en Growing Games een Cross Media Café om vragen te beantwoorden over tv en games. Onder anderen wat gebeurt er als je gamesmakers en tv-makers samen aan een concept laat werken?  Hoe versterken games televisieprogramma’s, en andersom? En hoe kun je beide media samen inzetten in een concept waarbij je de gebruiker echt activeert en betrekt?

Van verleden naar toekomst

Er werd gesproken over het verleden van het televisie-industrie en hoe interactiviteit al lang succesvol is geweest om meer enthousiasme te creëren  voor kijkers in een medium waar ze anders weinig invloed op hebben. Verder werd door Ex Machina en Angry Bytes aantal voorbeelden gegeven van hoe interactieve televisie nu kan worden gebruikt. Door second screens en de integratie van eerste en tweede schermen kan het publiek meer en meer interactie ervaren, invloed maken en spelen tijdens televisieprogramma’s.

Verder introduceerde Jan-Willem Huisman, oprichter van IJsfontein, een aantal interactieve virtual reality-ervaringen die educatief heel effectief zijn. Ook werd gediscussieerd over ontwikkeling van interactieve advertenties, zoals Media Monks‘ ‘The Few and Far Between’.

Vooral lag de focus op het medium van televisie en hoe game-elementen daarin worden gebruikt. Kan de gameindustrie ook gebruikmaken van televisie- en filmelementen? Concrete antwoorden op de gestelde vragen zijn misschien nog niet beantwoord, maar zo’n bijeenkomst van professionals in beide velden is een grote en belangrijke stap in de goede richting.

Cross Media Café gemist? Bekijk hier de gemaakte foto’s, video’s, presentaties en verslagen.

Foto’s

Bekijk de foto’s van dit Cross Media Café op Flickr.

Video’s

De presentaties zijn ook opgenomen en hier terug te vinden.

Presentaties

Bekijk hier de slides die tijdens het Cross Media Café getoond zijn.

Verslagen

Lees verder: http://www.immovator.nl/agenda/cross-media-cafe-games-media

X