/* G-FK3G8G52X7 */


Brancheorganisatie Dutch Games Association (DGA), -partner van Dutch Game Garden- lanceert een nieuw internationaal platform voor de gamesindustrie. Tegelijkertijd gaat gamesNL, een documentaire en boek over de Nederlandse gamesindustrie, in première. Dit alles gebeurt op een inspirerende bijeenkomst in Pakhuis de Zwijger op 13 mei.

“Zie het als een set tools voor de Nederlandse gamesector waarmee de gehele Nederlandse gamesindustrie in staat wordt gesteld om effectiever samen te werken, de buitenwereld ons beter weet te vinden en kennis eenvoudig beschikbaar komt.” zegt Horst Streck voorzitter van de DGA.

“Ik zeg de gehele industrie, omdat we bij de DGA zowel ontwikkelbedrijven, als kennisinstellingen als aanverwante bedrijven tot onze industrie rekenen. Het hoger liggend gemeenschappelijk doel is uiteraard veel belangrijker en dat moet binnen de totale sector gaan leven. Valse bescheidenheid past daar niet bij en daarom stellen we een Europese top 3 positie als doel voor de Nederlandse gamesindustrie. Dat dwingt om anders over zaken na te denken, om een flinke professionaliseringsslag te maken, anders is dat onhaalbaar. Daarnaast geloven we oprecht dat het mogelijk is. Er ligt al een prima basis!”

Samen naar de top

Het wordt een belangrijke periode voor de vernieuwde DGA. Om de ambitie te kunnen waarmaken is het in eerste instantie nodig dat we snel kunnen schakelen. Met het nieuwe  platform, waarmee iedereen binnen een paar klikken bereikbaar is en direct de conversatie kan worden aangegaan, wordt dit mogelijk. Daardoor weten we precies wat er speelt, wordt kennis uitgewisseld en kunnen we snel en gericht handelen. Een periodiek samenkomen, waarbij onder het genot van een drankje ideeën worden uitgewisseld, is effectief gebleken in Finland. Via het platform zal de DGA ook dit soort initiatieven initiëren, analyseren en bij succes intensiveren.
De volgende verbeteringen zullen de Nederlandse sector naar een hoger niveau brengen:

  • Zakelijke kennis optimaliseren en de kwaliteit van onze producten op niveau houden
  • Goede (inter)nationale marketing, PR en communicatie
  • Vruchtbaar klimaat creëren om onze potentie te kunnen kapitaliseren
  • Betere afstemming tussen wetenschap, overheid en industrie

Lees meer

Bekijk de nieuwe DGA-website.

X