/* G-FK3G8G52X7 */


De eerste Dutch Game Garden Summer Talk trok afgelopen donderdag (21-7) een select gezelschap naar de Neude.
Joost van Dongen legde zijn werkzaamheden als lead-programmeur bij Ronimo Games voor een paar uurtjes neer om te komen praten over gamesontwikkeling op meerdere consoles. Swords & Soldiers kwam namelijk uit op de Wii, PC en PlayStation 3 (en later ook iOS door Two Tribes) en nu werkt het team aan Awesomenauts voor de PS3 en Xbox 360. De aangewezen man om te komen vertellen hoe je precies moet ontwikkelen voor meerdere platformen. In zijn technische verhaal met voorbeelden uit de praktijk sprak hij onder andere over de verschillen tussen de Wii, PlayStation 3 en Xbox 360 qua programmeertaal, geheugen, CPU en grafische kracht.Aankomende donderdag hebben we een andere professional uit de gamesindustrie over de vloer, Tim van Geel. Al vanaf zijn vijfde speelde hij piano en componeerde hij zijn eigen muziek. Toch koos Tim na de middelbare school niet voor het conservatorium, maar ging hij bouwkunde studeren aan de Technische Universiteit. Tijdens deze studie maakte hij samen met zijn broer Vincent mods voor allerlei games. Daar componeerde hij ook de muziek voor, die hij samen met zijn band inspeelde. Later ging hij over naar het componeren op de PC. Voor ISOTX maakte hij de muziek van Iron Grip: Warlords en Iron Grip: Marauders.
Donderdag 28 juli om 15:30 spreekt Tim van Geel over de muziek van Iron Grip. Interesse? Meld je aan bij martine@dutchgamegarden.nl.
De andere Summer Talks:
4 augustus: Fabian Akker (Ronimo Games) over multiple game design strategy.
11 augustus: Laurens Rutten (Boostermedia) over mobile game business.
Ook voor deze talks kun je je aanmelden via het email-adres hierboven.

X