Het tweejarig stimuleringsprogramma voor Nederlandse applied games zit er bijna op. Growing Games nodigt je daarom uit voor Growing Games: the Harvest, op 5 februari 2016 in de Jaarbeurs Utrecht. Er is beperkt plaats, dus meld je snel aan voor ons gratis slotevent.

In de ochtend is er een werksessie in samenwerking met NWO over zeer interessante onderzoeksregelingen die in 2016 open gaan. In de middag presenteren we in vogelvlucht de behaalde resultaten van Growing Games en samen met een panel van experts nemen we een kijkje in de toekomst. De enorme kansen voor applied games worden bovendien nog eens uitgebreid toegelicht door keynote spreker Jane McGonigal.

PROGRAMMA 5 FEBRUARI

9:00 [2de verdieping, zaal 2.15] Inloop
9:30 [2e verdieping, zaal 2.15] Werksessie Professional Games for Professional Skills – werk mee aan de ontwikkeling van het  NWO-onderzoeksprogramma “Professional Games for Professional Skills”.
In het ochtendprogramma vindt er een echte werksessie plaats voor onderzoeksinstellingen, applied game-bedrijven en opleidingen om mee te denken, en wellicht samen te gaan werken,  in de ontwikkeling van een onderzoeksprogramma over neurocognitieve leerprincipes via gaming bij jonge versus ervaren professionals/werknemers, met als doel om adequaat in te kunnen spelen op toekomstige eisen van de arbeidsmarkt.
Ook laten we kort zien welke andere mogelijkheden NWO in 2016 heeft om te participeren in gamesonderzoek en innovatie.
12:30 [1e verdieping, Johan Friso Foyer] Lunch
13:30 [2de verdieping, zaal 2.15] Keynote door Jane McGonigal
Jane McGonigal is game designer en werkt momenteel als directeur game research & development bij het Institute for the Future in Palo Alto. Ze is wereldberoemd door haar boeken Reality is Broken: why games make us better and how they can change the world uit 2011 en Superbetter uit 2015.
Tijdens haar keynote zal ze uitgebreid ingaan op de kansen van games voor onze gezondheid, met name bij stress, angst en chronische pijn. Naast haar lezing zal ze ook uitgebreid ingaan op vragen uit de zaal. Voor meer informatie over haar publicaties en onder andere TED X video kun je hier terecht.
14:30 [2de verdieping, zaal 2.15] Growing Games: de oogst
Mir Wermuth (programmamanager Growing Games) en Christel van Grinsven (Operations Manager Dutch Game Garden) halen het net op van de activiteiten van de afgelopen twee jaar. Hoe zien de markten van Cure & Care, Teaching & Training, en Safety & Security er anno 2016 voor applied gamebedrijven uit: welke belemmeringen hebben we weg kunnen nemen, hoe hebben we de sectoren meer zaken met elkaar kunnen laten doen? Is de beoogde ketenoptimalisatie en opschaling van de sector bereikt, wat zijn de meest prangende business-vraagstukken, en wat laten de resultaten van de Games Monitor 2015 eigenlijk zien?
15:00 [2de verdieping, zaal 2.15] Paneldiscussie: de toekomst
Na de korte terugblik gaat Mir met een aantal smaakmakers in gesprek over de kansen en belemmeringen voor de verdere (internationale) expansie va Nederlandse applied games, en wat er nog nodig is binnen onze landsgrenzen om applied gaming duurzaam verankerd te krijgen als behandeling, leermethode of businesstool.
16:00 [2e verdieping, Foyer] Borrel
We zitten vol! Het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.
X