/* G-FK3G8G52X7 */

Als deel van ons incubation programma werden begin februari vier sprekers uitgenodigd om gedurende de Incubation-les Sales & Marketing over het onderwerp te spreken en hun ervaringen te delen.

Nino de Vries – Power Unlimited

De eerste spreker voor de incubation-les, Nino de Vries, webredacteur bij Power Unlimited sprak over persberichten schrijven en opvallen als een Indie Studio bij de pers. Zijn presentatie bestond uit 10 cruciale tips voor het schrijven van een persbericht.

Stephanie van Geel – Game Drive

Na Nino was het de beurt aan Stephanie, een freelance marketer die o.a. de marketing doet voor Verdun, Renowned Explorers en Call of Combat, om haar presentatie te geven. In haar presentatie behandelde ze het opstellen van een marketing plan. Ze benadrukte vooral dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met de marketing van een game. Ze liet ook weten dat het belangrijk is om doelen te stellen tijdens het uitvoeren van een marketing campagne. Zodat je achteraf goed kan reflecteren op hoe de campagne heeft gelopen.

Robin Meijer – Ronimo Games

Stephanie sprak over marketing als freelancer vanuit een PR en marketing bureau. Het derde praatje werd gegeven door Robin Meijer, de Producer/ Marketer van Ronimo Games. Hij deelde vooral de ervaring die hij heeft met de marketing voor Awesomenauts en Swords and Soldiers. Zo wist hij ook goed alle vragen vanuit de incubation bedrijven te beantwoorden, door te kijken naar hoe ze die problemen bij Ronimo op hebben gelost. Zo vertelde hij dat de publisher die Awesomenauts uit zou geven een paar dagen voor launch failliet ging en het toen niet zeker was wat er met de game zou gebeuren. Dat is natuurlijk helemaal niet handig, maar omdat de game uiteindelijk toch is uitgekomen hebben ze hierdoor veel publiciteit gekregen.

Corey Rollins – Klei Entertainment

De laatste spreker was wel erg bijzonder. Corey Rollins, community manager van Klei Entertainment, beantwoorden vanuit Vancouver, Canada via Skype vragen over community management, marketing en communicatie naar de klant. Klei Entertainment ontwikkelde o.a. Don’t Starve, Mark of the Ninja en Shank 1 en 2.

X