june, 2014

26jun11:3013:00Expertsessie Dutch Game Garden tijdens Mediapark Jaarcongres

Event Details

Op 26 juni staat het Mediapark in Hilversum weer in het teken van het Mediapark Jaarcongres. Centraal staan de actuele uitdagingen waar onze industrie mee te maken heeft en nieuwe spelers die het veld betreden. In een speciale sessie zoeken experts uit het netwerk van Dutch Game Garden samen met jou naar antwoorden op de vraag: “Wat kunnen games voor mijn bedrijf betekenen?”

Tempeest: Gamification en location based experience – wat kun jij ermee?

Het bereiken van nieuwe doelgroepen, meer mogelijkheden voor leren en training, vernieuwende vormen van marketing en communicatie – met gamification kan het allemaal. En de technische mogelijkheden van mobile en location based technologie maken het aantal nieuwe toepassingen alleen maar groter en interessanter. Er zijn al heel veel goede én minder goede voorbeelden van (applied) games en gamification. Maar wat is eigenlijk gamification? En wat kan je er voor jouw organisatie en jouw publiek echt mee?

De founders van Tempeest delen in deze sessie graag hun kennis op het gebied van gamification en location based experience. Zij maakten Lost in Time, een innovatieve (gamified) stadsbeleving die momenteel in Amsterdam, Utrecht en Amersfoort gespeeld kan worden, en deden daarnaast verschillende projecten waarin gamification en location based experience werden toegepast. Voor leren, voor cultureel erfgoed, voor bedrijven of voor de retail. Ze delen in deze sessie graag hun ervaringen, en gaan samen met jou in op de vraag of en hoe je de elementen uit gamification en location based toepassingen kan gebruiken om jouw organisatie, communicatie of andere processen kan vernieuwen en aantrekkelijker kan maken voor nieuwe doelgroepen.

Sprekers:

Danny van der Voorden, CEO Tempeest

Michiel van Eunen, Game Developer Tempeest

Karen Sikkema, Business Developer Tempeest

Monobanda – Leuke games om te spelen

Of je het nu Gamification, Serious Games of Applied Games noemt, het maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit. Waar het om gaat is dat we met games en game-technieken andere industrieën helpen om hun boodschap over te brengen. Dit kan voor reclame- en communicatiebureaus, maar ook voor musea, festivals en ook voor wetenschappelijk onderzoek. Eigenlijk voor alles dus. Er is de afgelopen jaren dan ook een wildgroei ontstaan aan zulke games. Helaas zijn er veel voorbeelden waarbij het allerbelangrijkste deel niet in het spel is verwerkt: namelijk het plezier. Een spel moet leuk zijn!

Monobanda wil het tijdens deze sessie graag met u hebben over fun. Over toegepaste spellen die ook nog eens leuk zijn om te spelen. Uiteraard zullen we een aantal voorbeelden van eigen makelij laten zien en bespreken. Wat houdt het bijvoorbeeld in als een gamebedrijf een game voor u gaat maken? Wat kunt u verwachten? En wat kunt u vooral niet verwachten? De sessie is open en interactief, stel dus gerust alle vragen die u wilt. Sterker nog, dat moedigen wij alleen maar aan.

Spreker:

Sjoerd Wennekes, CEO Monobanda

Monkeybizniz – Not-so-serious games and playful apps

Monkeybizniz maakt games voor kinderen met dyslexie, kids die problemen hebben met hun blaas,  liefhebbers van financiële markten en jongeren waarvan één van de ouders komt te overlijden.
Door de juiste combinatie van onderzoek, techniek, vormgeving en concept proberen saaie, complexe of gevoelige onderwerpen betekenis te geven en de wereld net wat leuker, mooier of makkelijker te maken.

In deze presentatie zal Monkeybizniz een aantal voorbeelden geven van obstakels die we in ons ontwerpproces tegenkomen in al deze diverse projecten. Obstakels in uitwerking, in de veranderde markt en als team van creatievelingen met een missie die toch ook afgerekend worden op budget.
Spreker:

Dimme van der Hout, Oprichter Monkeybizniz

Aanmelden

Toegang tot de expertsessie is gratis, ook als er geen bezoek gebracht wordt aan het dagprogramma van het Mediapark Jaarcongres. Vul het formulier in om je aan te melden voor deze expertsessie.
Wil je het gehele programma van het Mediapark Jaarcongres bijwonen dan kan dat met korting (€145 ipv €175). Kaarten kunnen via de website en onderstaande kortingscode besteld worden.
Kortingscode: XCAE7 8624 470C 4B0B

Details:
Toegang gratis, ook zonder bezoek aan het dagprogramma van Mediapark Jaarcongres

Time

(Thursday) 11:30 - 13:00

Location

Studio 21, Mediapark, Sumatralaan 45, Hilversum

Organizer

iMMovator Cross Media Network, Media Academie, Beeld en Geluid & Dutch Game GardenLotte Volz, l.volz@hilversum.nl

X