/* G-FK3G8G52X7 */

october, 2015

27oct14:0017:00Cross Media Café Games en Media

Event Details

14.00-15.15 Deel 1

  • Welkom door Mir Wermuth, Growing Games, met kort interview door Monique van Dusseldorp, moderator
  • Prof dr Ben Schouten, is hoogleraar Playful Interaction aan de faculteit Industrial Design (Eindhoven) en Lector Design for Games and Play aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij leidt het onderzoek op het gebied van Games en New Cinema van het Centre of Expertise dat sinds kort is opgericht aan de Hogeschool van Amsterdam rond de creatieve industrie en nieuwe media.
  • Jeroen Elfferich, CEO en co-founder van Ex Machina, een Nederlands bedrijf met internationale second screen en game projecten voor de grootste TV producenten. Zoals zijn Twitter profiel aangeeft, Elfferich\’s grootste droom is een interactieve ervaring voor 1 miljard mensen.
  • Arthur van der Linden van Sprankhuizen, Managing Director, MAD multimedia, een game studio in Groningen die inmiddels 300 serious games ontwikkeld heeft. MAD is met name geinteresseerd in cross mediale games. Zo ontwikkelde MAD een concept waarbij een TV serie, een boek, YouTube en een Game met elkaar interacteren. Daarnaast ontwikkeld MAD al jaren de populaire games voor VRT-Ketnet, die nauw verweven zijn met de programmas.
  • Jan Willem Huisman, oprichter Ijsfontein, gespecialiseerd het ontwerpen en ontwikkelen van spelend leren via digitale media. Denk aan een serious game of gamification traject voor de training van personeel, interactieve belevenissen voor musea of een crossplatform digitale methode voor het basisonderwijs. Voorbeelden zijn Onderhuids, NL van Boven en 13 in de Oorlog.

15.15-15.45 Pauze en bezoek aan demo opstellingen 15.45-17.00 Deel 2

  • Marc Veuger, oprichter/eigenaar van Angry Bytes (oa het platform See2gather) en Joost Negenman, senior beleidsadviseur DDU (Distributie en Uitzending) van de NPO, over de bijzondere case Nationale IQ Test
  • Jeroen de Cloe, oprichter Sticky Studios, dat games ontwikkeld voor internationale blockbusters zoalsInterstellar, Godzilla en The Hobbit. Sticky Studios bouwt voor deze media properties een relatie op met het publiek, om zo het verhaal voor en na de film te versterken
  • Michiel Sala, CEO van Little Chicken,  maker van entertainment en serious games zoals de ING Chaingame, KLM Jets en Raveleijn. Die laatste game maakte onderdeel uit van een crossmedia-concept ter promotie van de Raveleijn liveshow in de Efteling, met naast game en attractie ook een televisie serie en een boek
  • Sander van der Vegte, Lead Game Monk bij Mediamonks over de games die zij ontwikkelden voor de Google Chromecast
  • Medewerker van Submarine, over het innovatieve game project De Pont, een interactieve film en game challenge rond de Amsterdamse pont naar Noord.

17.00-18.00 Borrel en bezoek aan demo opstellingen
Meer informatie hier.

Time

(Tuesday) 14:00 - 17:00

Location

Mediapark Hilversum, Sumatralaan 45, 1217 GP Hilversum

Organizer

iMMovator en Growing GamesMonique van Dusseldorp, events@immovator.nl

X