SonicPicnic, Monobanda en In-Visuals maken samen een first person-game die draait om ontdekking. Spelers verkennen een landschap van vormen, licht, muziek en geluid.

De gameplay in Remembering is minimalistisch en geeft de ruimte om je te concentreren op wat je hoort en ziet. Klanklandschappen groeien door jouw interactie met abstracte vormen. In deze minimalistische wereld ontvouwt zich vervolgens een verhaal van geluid.

Associaties

Remembering draait om associaties. Je volgt geen vastomlijnd verhaal, maar wordt uitgenodigd je eigen herinneringen en gedachten toe te voegen aan de spelwereld.
Yorick Goldewijk van SonicPicnic legt uit: “Bij het maken van Remembering verdiepten we ons in onze eigen herinneringen en hoe die soms plotseling heel levendig kunnen worden door een eenvoudig geluid, een kleur of een speling van het licht.”

Liselore Goedhart van Monobanda: “Met Remembering willen we laten zien dat geluid een wereld op zichzelf kan zijn. Een wereld die niet gebaseerd is op realiteit, maar op verbeelding en herinnering. Het resultaat is een interactieve ervaring die voelt als een half vergeten droom. Vervreemdend, maar toch ook bekend en persoonlijk.”

Makers

Remembering is ontwikkeld door SonicPicnic (componisten van onder meer Swords & Soldiers, Awesomenauts en Toki Tori), Monobanda (maker en bedenker van de zen-game Bohm, een IGF Nuovo 2011 finalist) en een jonge nieuwe studio, In-Visuals (3D/ tech). Het project is gestart vanuit een fascinatie om geluid meer de boventoon te laten voeren in een game. Daarbij hadden de makers zich een doel gesteld: kan de audio bij de speler zelf allerlei herinneringen oproepen?
Bekijk de trailer
Bezoek de website van de game

X