27 September 2016 | 10:00 - 22:00

Tivoli Vredenburg | Utrecht

The most outstanding indie games | Admission free

27 SEP

Grim

Over Grim

Zes studenten van de opleiding Game Design en Game Art aan de HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) wilden wel eens weten hoe het is om een First Person Shooter te maken die aanvoelt als een triple A productie. In een half jaar maakten ze Grim, een prototype met twee speelbare maps. Het team, dat onder de naam MorePolygons opereert, bestaat uit een concept artist, drie 3D-modelers, een game designer, en een programmeur. Inmiddels zijn de studenten afgestudeerd op het project, dat ze verder willen gebruiken als portfoliomateriaal. Grim bevat verschillende speelmodes als Deathmatch, Team Deathmatch, maar ook een door het team zelf ontwikkelde variant genaamd Breach. Hoe dat precies speelt, kun je ervaren tijdens INDIGO 2012.

Over de makers

Makers
Jorry Rosman Concept artist), Bo van Oord (3D lead), Nicky Pelupessy (Game design & level design), Tom Looman (Programming & game design), Peter van de Kuijt (3D modeling) en Wesley Schouten (3D modeling)
Teamnaam
MorePolygons
Opleidingen
HKU Game Design & Development
HKU Game Art
Back to overview